Zasady przetrwania w biurze Blueranków
- Nie myśl! A jeżeli już pomyślałeś to...
- Nie mów! Ale jeżeli już powiedziałeś to...
- Nie pisz! Jeżeli już napisałeś to...
- Nie podpisuj! A jak podpisałeś, no to się ku...rcze potem nie dziw :]
Kilka biurowych Praw Murphy'ego
- Prawo Wylera: Nie ma rzeczy niemożliwych dla kogoś, kto nie musi ich zrobić sam.
- Maksyma Manly'ego: Logika jest absolutnie pewną metodą dochodzenia do niepewnych wniosków.
- Prawo Balaniego: Jak długo trwa minuta, zależy od tego, po której stronie drzwi toalety się znajdujesz.
- Zasada Larsona: Dokonaj czegoś niemożliwego, a szef zaliczy to do twoich obowiązków.
- Prawo Clyde'a: Im dłużej zwlekasz z tym co masz do zrobienia, tym większa szansa, że ktoś cię wyręczy.
- Prawo Phillipa: Łatwe do przeprowadzenia są tylko zmiany na gorsze.
- Prawo Owena:
- Jeśli jesteś dobry, to cała robota zwali się na ciebie.
- Jeśli jesteś naprawdę dobry, to nie dopuścisz do tego - Prawo Jonesa: Człowiek, który uśmiecha się gdy sprawy idą źle, myśli o człowieku, na którego można zwalić winę.
- Zasada Wingera: Jeżeli coś znajduje się na twoim biurku przez 15 minut, stałeś się ekspertem w tej dziedzinie.
- Prawo Pinta: Zrób komuś uprzejmość a stanie się to twoją pracą.
- Reguły spotkań:
- Nigdy nie zjawiaj się na czas, bo będziesz musiał zaczynać.
- Nie odzywaj się do połowy posiedzenia, a zyskasz opinie człowieka inteligentnego.
- Bądź tak mało konkretny, jak to tylko możliwe, dzięki temu nikogo nie urazisz.
- Kiedy masz wątpliwości zaproponuj powołanie podkomisji.
- Pierwszy wystąp z wnioskiem o przełożenie obrad - zyskasz popularność, gdyż wszyscy na to czekają - (Ze specjalną dedykacją :) Komputer służy do tego aby ułatwić Ci pracę, której bez niego w ogóle byś nie miał.
- (last but not least :) Żaden szef nie będzie trzymał pracownika, który ma zawsze rację :)
I na sam koniec Osiem Praw Szanownego Klienta
- Klientowi nigdy nie przyjdzie na myśl ile kosztuje projekt, tylko ile można na tym projekcie zaoszczędzić.
- Jeżeli udało Ci się wprowadzić w projekcie, wymagane przez klienta poprawki, wtedy on z nich zrezygnuje.
- Żaden klient nie wie czego właściwie chce.
- Każdy klient wie dokładnie czego nie chce.
- Żaden klient nie chce tego co masz już gotowe.
- Nie wie także co chciałby mieć zamiast tego.
- Klient, który najmniej płaci marudzi najwięcej.
- Klient żąda największych zmian dokładnie wtedy, kiedy projekt jest już skończony.
2 komentarze:
lol sama prawda
witamy kolejnego blogujacego blueranka :))))))
Prześlij komentarz